Familjemedlem gick bort, ägde BTC

Hej!
Min bror gick plötsligt bort 2018 och vi stod varann hemskt nära, det är oerhört tungt än idag och hans tillgångar som möjligen försvunnit med honom har känts som en bagatell i sammanhanget. Men nu har jag ändå ett konto här, där det finns så mycket kunskap och jag Vet att han skulle velat att jag ärvt och gjort något vettigt av dessa om han vetat att han snart skulle behövt ett testamente…

Han hade en hel del pengar investerade i BTC och lite andra crypto hos en av de större marknaderna på nätet, så jag har mailat med dom om ärendet. Dom har en del information om just detta på deras hemsida men jag fick också tillslut svar på vart jag skulle skicka in dessa dokument.

I och med känsligheten i ärendet så gör jag den här tråden i hopp om att någon kunnig person kan kontakta mig privat med ett PM och att vi kanske kan ta det därifrån? Vill bl.a ta reda på om det är lönt att söka juridisk hjälp möjligen eller om det är något jag kan lösa på egen hand.

Kanske för snålt med information för att någon ska känna sig manad - skriv då gärna så kan jag enkelt förklara mer! Av respekt till brorsan vill jag hålla information kring honom och dessa angelägenheter till ett minsta möjligt på det öppna forumet.

Vore oerhört tacksam för hjälp och kan, om detta löser sig ge ersättning för besväret!

Med vänlig hälsning

Hej @jippe,

Beklagar sorgen, verkligen tråkigt att höra.

Vill varna lite för privata meddelanden som du möjligen får nu. Det finns tyvärr folk som erbjuder sig att hjälpa med sånt här men har oärliga avsikter.

Jag slänger ett PM så kan vi prata vidare där (och ja, du bör förstås vara försiktig även med vad du berättar för mig eftersom du inte känner mig).

/David