Ev. gruppköp Avalon?

Hej

Fastnade för mining för några veckor sedan, och har på den korta tiden insett att det är större risk att bli blåst inom det här området än på en marknad i mellanöstern… I synnerhet när det kommer till ASIC HW, som verkar vara lite Jesus… Många pratar om det men få har sett det… Den enda som verkar funka är väl Avalon, och där verkar det inte bli någon “batch 4”. Fick nedanstående mail;

Due to overwhelming demand, we are going to gauge interest on a smaller 2 module version of the Avalon unit that’s effectively half of a Avalon original in size, and greater than 45Gh/s in performance.

As per usual the price of the unit is determined by the following equation.
mining_difficulty * ( 1 + number_of_month_in_lead_time) over a 30 day period on the unit’s hashing power. to those interested, here is the form

Nu är ju priset för en vanlig om det gick att köpa 75BTC, runt 48Kkr, kan vara lite mycket att riskera. Nu är det väl troligt att en 2 modulare (om det blir något) blir till lägre pris. Men likväl mycket pengar att skicka till Kina i förskott…

Så min fundering är om det finns någon / några som är intresserade av gruppköp av en enhet om möjligheten kommer? Om det finns intresse får vi givetvis träffas och göra upp kontrakt m.m, själv bor jag i Stockholm. Gäller för alla inblandade att känna sig trygga med upplägget & kontrakt.

Fullt medveten om det suspekta i att slänga ut frågan, men mina bekanta kommer idiotförklara mig om jag tar upp frågan, och kärringen tar ut skilsmässa om jag lägger 40Kkr i förskottsbetalning till ett företag i Kina…

/ T

Jag rekommenderar att du väntar 2-3 veckor och ser hur läget ser ut. Det är troligt att både BFL och ASICMINER kommer ha leverarat något och konkurrans drar ofta ner priser.

Har fått intrycket att BFL är en konstaterad scam, ASCIMINER verkar ligga långt bort, med oklar prisbild. Men helt klart kommer priserna pressas om / när det finns ett mättat behov. Frågan är bara när det sker.

/ T

Det är inte uteslutet att BFL är en scam men det finns gott om detailjerad information om hur dem ligger till i produktionsprocessen. Oavsett vilket så ser det bara ut att kunna hålla några veckor till innan dem antingen levererar eller att korthuset brakar ihop.

Här är några videor för dem som vill veta hur det ligger till med BFL ASICS. Det är inte helt uteslutet att det är en scam ännu men det känns mer och mer troligt att det är riktigt för var dag som går nu och om några veckor borde vi ha en uppsjö med recensioner på nätet om allt går som BFL utlovar.

codinginmysleep.com/bfl-jalapeno … -and-demo/
youtube.com/watch?v=uez9AVfDQIg
youtube.com/watch?v=tSu5Yyc1bEM