Diversifiering av kryptovalutor

Jag har nu köpt litecoin och sålt en del av mina bitcoin.

Enkelt gjort med shapeshift:
shapeshift.io/

Har fortfarande den större delen av innehavet i bitcoin, men tyvärr verkar det som om
priset måste ner dramatiskt innan grävarna vaknar.

Litecoin är väldigt stabil, med låg volatilitet:
coinplorer.com/Charts?fromCurre … rrency=USD

Med (nästan) fulla block förväntar jag mig inte några dramatiska ökningar av värdet på bitcoin,
men jag kan ju givetvis ha fel.

Om blockstorleken ökas så kan bitcoinpriset däremot öka.

Men det är inget som görs över en natt, så i så fall finns det tid att köpa tillbaka bitcoin.

Ethereum är högt värderad nu sett historiskt, så troligen inget köpläge just nu:
coinplorer.com/Charts?fromCurre … rrency=USD

Kom ihåg halveringsdatumet, historiskt sett så har det påverkat bitcoins pris tidigare.

Ja, samma efterfrågan och mindre utbud bör ju ge högre pris.
Men eftersom halveringen är känd på förhand bör prisförändringen redan vara inräknad förutsatt aktörer som handlar rationellt.

Jag kan tänka mig en mindre korrigering möjligtvis när halveringen kommer, och det kan ju vara skäl att inte sälja av mer bitcoin ännu, utan vänta tills efter halveringen.

Sedan ska grävarna straffas för sina (icke) handlingar.

Även om den senaste tidens händelser försenar etableringen av kryptovalutor så bör det faktiskt
förbättra för kryptovalutorna i framtiden. Om bitcoin hade skalats upp och behållit sitt försprång skulle
det vara svårt för andra att komma ikapp. Men nu kommer de andra starkt, och kan snart komma att gå om bitcoin.

Det gör att det kommer finns helt andra valmöjligheter när det gäller kryptovalutor, och att ingen grupp kan längre styra över andra.