Den andra spiken i kistan för Classic!

medium.com/@bitcoinroundtable/b … .xazp53u0e

80% av all hashpower lovar att inte köra andra konsensusregler än de som finns i core. 4 av de största växlingstjänsterna är med på tåget också!

Flera spikar i Classics kista är att vänta, men det är redan nu Game Over! :slight_smile:

Att priset skjuter i höjden visar att även marknaden håller med :smiley:

Mera sannolikt är det här är spiken i kistan för bitcoinexperimentet. Det blir mer och mer uppenbart att ett företag (Blockstream) gör absolut allt för att inte förlora makten över att sätta agendan. De drar sig inte från kalla det hela för rundabordskonsensus, när de håller ett möte där bara vissa är inbjudna. Snacka om nyspråk. Du verkar inte heller ha problem med att tumma på fakta, när du påstår att de fyra största växlingstjänsterna skulle stöda den här farsen. T.o.m. för vissa anställda på Blockstream börjar det här nakna maktspelet bli för magstarkt.

Men Bitcoin Classic finns där och det finns inget som juridiskt binder grävindustrin till Bitoin Core när det blir uppenbart att deras roadmap inte håller.

För det första är det varken Core eller Blockstream som var initiativtagare till dessa möten. Det var Samson Mow från BTCC tillsammans med andra kinesiska stakeholders. Gavin och Jeff från Classic var inbjudna, men verkade inte vara intresserade av att ta sig tid för att vara med. Såg samma sak med Scaling Bitcoin konferenserna där Gavin och Mike valde att utebli och istället gnälla på resultaten. Verkar vara du som tummar på faktan. Eller är det så att köper allt som skrivs på /r/btc helt enkelt?

Bitfinex, Huobi, OKCoin och BTCC tror jag ligger i topp när det gäller BTC likviditet, men jag är inte helt hundra på det, så helt fel har OP inte. Coinbase och Bitstamp är mycket mindre, även om vi i väst gärna vill tro annorlunda.

Om du tror att detta är spiken i kistan kanske du ska sälja ditt innehav och hoppa på någon annan kryptovaluta eller skippa det helt och hållet? Ni har pushat för XT/Classic ett tag nu. Det är inte oförståeligt att ni kan vara lite emotionellt dränerade efter ett sådant uttalande. Ta en break från allt vad Bitcoin heter ett tag och tänk igenom vad detta innebär. Gå inte på all skit som skrivs på /r/btc, de har inte koll på särskillt mycket.

Personligen tror jag att detta kommer att driva Bitcoins utveckling ännu snabbare nu när de största spelarna är överens. Som OP säger, så verkar även marknaden och investerare hålla med.

Edit: Misstog HAOBTC för Huobi, och la till OKCoin som också ligger med i toppen när det gäller likviditet. Så de att de fyra största har skrivit under verkar stämma bra.

Grävarna har ingen egen vilja tycks det, ena dagen stöd till 8Mb, sedan 1Mb, följt av 2Mb, och så tillbaka igen.
Det tycks som de agerar extremt kortsiktigt, och bara ser till ROI på sin nuvarande maskinpark.

Utrustningen är bara användbar i något år eller två innan den inte är lönsam längre och måste bytas ut.
Men så kan det som väl är inte fortsätta hur länge som helst.

Med långsiktighet skulle de göra allt för att öka antalet möjliga transaktioner i blockkedjan,
blockbelöningen kommer försvinna helt, och den enda inkomsten då är transaktionsavgifterna.

Men med halveringen av blockbelöningen nu i sommar och en blockkedja som är
full kan det gå snabbt att byta fot. Har gott hopp än så länge.

Jag har inte sålt något ännu, med det ser ut som det läge att börja titta ordentlig efter alternativ.

Har lite litecoin, men mest för att infrastrukturen för litecoin är relativt bra utbyggd,
och för att valutan säkras upp av relativt mycket datorkraft.
Litecoins scrypt är ett misslyckande, den är inte ASIC-säker.
Viktigt också att det finns en aktiv användarrörelse som utvecklar den valuta man väljer.

@thorjag

Här är en källa gällande hur mycket som handlas på de olika marknaderna
bitcoincharts.com/markets/
som visar tydligt att OP är helt ute och cyklar. Vad har du för källor? Vänligen bifoga länk och inte bara påståenden.

Och vad har du för källor om att sk. roundtable-mötet skulle varit något annat än ett slutet möte. Ingen av den rapporteringen som jag läst har givit sken av att det skulle ha varit ett öppet möte för samtliga aktörer i bitcoinsfären. Och nej, /r/btc är inte bland mina primära nyhetskällor gällande bitcoin, även om där ibland finns en del intressant. Så du kan sluta med att slänga runt insinuationer.

[quote]Här är en källa gällande hur mycket som handlas på de olika marknaderna
bitcoincharts.com/markets/
som visar tydligt att OP är helt ute och cyklar. Vad har du för källor? Vänligen bifoga länk och inte bara påståenden.[/quote]

I din källa är BTCC och Bitfinex rankade på första och andra plats. Huobi och OKCoin finns inte med där alls. Ingen aning om varför. Men tittar man på Bitcoin ticker widget på android så ligger Huobi på en tredje plats och OKCoin på en fjärde plats. OKCoin har nästa den dubbla likviditeten som Bitstamp. Så OP har helt rätt och det är du som är ute cyklar min vän.

[quote]
Och vad har du för källor om att sk. roundtable-mötet skulle varit något annat än ett slutet möte. Ingen av den rapporteringen som jag läst har givit sken av att det skulle ha varit ett öppet möte för samtliga aktörer i bitcoinsfären.[/quote]

Det var absolut ett slutet möte. Har inte påstått något annat. Det var kinesiska miners (BTCC och deras COO Samson Mow) som var initiativtagare och som valde vilka de ville bjuda in. De flesta inom bitcoinsfären ville höja blockstorleken, så det är rimligt att de försöker samarbeta med Core, som hade flest invändningar, för att hitta en lösning som funkar för alla. Med detta sagt så innebär det inte att resten i Core håller med om vad de få som var med på mötet kom överens om, men det är ett positivt första steg.

Ber om ursäkt för det. Trodde jag kommunicerade med användaren btc, som sprider länker till den subben stup i kvarten utan att veta vad han pratar om. Ni har ju lika många bokstäver i era namn, samtliga gemener, börjar med samma bokstav och jag var trött :stuck_out_tongue:

Missade du att jag efterlyste en länk som skulle stöda dina påståenden? Hittade heller inget av intresse när jag goolade ‘bitcoin ticker widget’. Att Houbi och OkCoin saknas på bitcoincharts.com kan bero på att det saknas tillförlitliga uppgifter från dessa börser. Och sen kan du skippa tilltalet med ‘min vän’, det bara accentuerar ihåligheten i din argumentation.

Svenska KnC miner har just grävt 2 st classic-block.
Det innebär ca 4% av blocken om det är mer än bara några testblock.

Fick informationen från /r/btc, som har mycket intressant information:
reddit.com/r/btc/comments/4 … _block_in/

Ingen information på /r/bitcoin, men det förväntade jag mig inte.

Heja Sverige! :slight_smile:

F2Pool säger nu att de känner sig lurade med rundabords-dokumentet eftersom
en underskrift ändrades efter att de fått se dokumentet.

Verkligheten överträffar dikten, bitcoin har stort underhållningsvärde just nu,
har varit en skräckfilm, men för tillfället lutar det åt en komedi.

Tre dagar höll den sk överenkommelsen.