DeFi och deras altcoins

Har forumsmedlemmarna något intresse för DeFi och deras projekt? Alltså olika altcoins :slight_smile:
Om så är fallet; vilka projekt finner ni intressanta, vilka projekt investerar ni i, och varför?

1 gillning

Support your locals :wink:

Mja… vad löser ni för problem som andra internationella aktörer inte löser?
Och bygger ni på Monero så kommer ni gå en hård framtid tillmötes som de flesta private coins kommer göra med utökad reglering, KYC, AML-regler. Eller hur tänker ni kring det?

Förstår vinkeln, det finns många projekt där ute! :sweat_smile:. Vi är en kedja med ett växande community som hoppas på att kunna skapa något för Norden :slight_smile: Är väl något utav ett svar på e-kronan men vi fokuserar väldigt mycket på integritet och frihet. Vi har ju Hugin som är ett väldigt intressant projekt med extrem potential, både för kommersiellt och privat bruk. t.ex. Zoom, Teams, Skype etc är inte ett alternativ för många men Hugin skulle kunna vara ett eftersom den osäkra mellanhanden försvinner :+1:

När det kommer till reglering så kommer säkert vi som många andra stöta på problem. Själv är det inget jag oroar mig över, brukar vara lite tjuv och polis… KYC och AML regler kommer inte påverka kedjan direkt, men absolut kan det påverka indirekt i ändarna (Exchanges m.m.)

Vågar dessvärre inte investera i privacy coins.
Och ni som står bakom projektet Kryptokrona är anonyma?

Förstår oron, men att vi är helt anonyma skulle jag inte säga, är lätt att lista ut vilka vi är. Våra namn kanske inte frontas på hemsidan osv… men du hittar lätt vilka alla är med några sökningar.

Just nu går det inte att direkt investera likvida medel, men indirekt genom mining. Skadar inte att anskaffa lite och låta ligga. Risken du tar är egentligen en förhöjd elräkning under den tid du letar kronor.