Datatrafik vid mining

Hej.
Tekniknörd som man är skulle det vara kul att pröva på och gräva efter lite bitcoins.
Ingen jättebra ekonomi men tja… Den biten vet jag!
MEN!
Ström har jag i tåtarna in i huset!
Men däremot har jag inget fast nätverk utan kör via mobilnätet.
Hur mycket data tuggar egentligen en modern ASCI miner i sig?
Har tittat på att köpa en S7á.
Kommer min uppkopling att dö och alla datapotter ta slut i ett nafs?

Finns det flera sätt att ansluta dessa miners mot internet eller det är bara kabel som gäller?
Tänker på om man kan köra WIFI eller en USB dongle i dem.

Hur mycket jobb är det egentligen att komma igång med detta när man väl har hårdvaran?
Krävs det något underhåll?

Hej

Att komma igång med en S7:a är väldigt enkelt. Den stödjer dock inte WIFI eller dongle. Så det är kabel som gäller. För att komma igång måste du först bli medlem i en POOL. Antpools engna (dom som gör S7:an) brukar vara enkel att börja med. Logga sen in i minern och fyll i dina uppgifter. Du loggar in på samma sätt som man loggar in i en raouter.

Var det gäller datatrafik så är jag lite osäker, har själv använd mobilt internet en gång i tiden till att minea.
Den tar ju inte upp så mycket bandbredd, men däremot så är det ju 24/7 så det blir en del i slut ändan i vilket fall.
Jag skulle rekomender att försöka hitta ett mobilt bredband som har flat rate. DVS att det inte finns någon direkt begränsing i hur mycket du får ladda ner/upp.
Net1 hade det förut vill jag minnas.

Hoppas du blev klokare, har du några följdfrågor så skriv.
Lycka till :smiley:

drar väldigt lite datatrafik, du klarar dig med ett standard abb. typ 10gb i månaden

Bra tips!