Coinbase

Hej. Jag har investerat 6 000 euro I ett Amerikanskt företag som sysslar med bitcoin. Nu säger killen som är min kontakt att jag måste ha 5000 euro på mitt bankkonto för att kunna ta emot utdelningen. Någon som kan hjälpa mig o tala om det är lur el är det så?

Hej!

Det här låter väldigt skumt, troligt att det är en scam. Vad heter företaget? Och varför är subject “Coinbase”? Coinbase är ett stort och välkänt företag och det är garanterat inte de som försöker scamma dig i alla fall.

Företaget heter Siemens Financial. Jag kan inget om sådant här visste inte vad jag skulle skriva för rubrik. Killen iaf har dom han säger gjort en Portfolio till mig med “böst” avkastning säger han. Jag tänkte investera 50000 kr för det är pengar jag inte gråter om jag blir lurad på. Men under veckorna som gått har han sagt att “företaget” behöver 1000 euro till för en det ena och 2500 euro för att jag ska komma upp i någon guld utdelning. Ska få enligt honom 1200 euro i veckan i 48 el 52 veckor. Kommer ej riktigt ihåg. Han är en skicklig man med sina ord kan jag säga. Kan verkligen utdelningen vara så stor?
Mvh Karin

Det låter precis som en scam. Om någon lovar garanterad utdelning, speciellt orimligt stor sådan, så kan man vara säker på att någon försöker luras. Räkna lite på det så ser du:

• De säger att du ska tjäna 1200 EUR * 50 månader = 60 000 EUR = 600 000 SEK.
  • Detta genom att du att du investerar 50 000 SEK.
  • Det skulle innebära att ditt kapital har växt med äver 1000% på ett år

Ingen kan få sitt kapital att växa med 1000% på ett år utan att ta en enorm risk.

Så, ge inga pengar till dessa personer är mitt tips.

Tack för snabbt svar. Det luktar ju lite lur! Nu är det ju så att jag investerat 50 000 kr redan vilket jag får skylla mig själv.
Men gråter inte över det. Det senadte är dock att jag loggade ur min Coinbase app där jag gjort mina transaktioner och när jag loggade in igen fanns ingen historik kvar.
Vilket då mannen säger att jag skulle aldrig loggat ut måste alltid vara inloggad. Kan det vara så?
För att återställa allt måste jag investera 2500 euro för att “typ” öppna min portfolio igen. Sedan ska allt vara klart och jag kan börja få mina utbetalningar säger mannen. Kan det vara så?:blush:
Det lustiga är att mannen som heter Roberto Michael Sansone (kanske ej ok att lämna ut) är en väl ansedd man i position i USA philadelphia som verkar kunna investeringar.

Ledsen, men det här visar upp alla tecken på en scam. Jag skulle inte skicka en krona till.

Hur har du använt Coinbase? Är det alltså https://www.coinbase.com du pratar om? Har du köpt Bitcoin där och sedan skickat till dessa personer?

Hej
Ja jag har fått mail av dom som ser prydligt och riktigt ut.
Har installerat appen. En adress med siffror och bokstäver som jag anger vid överföringen. Han verkar ju vara omtyckt hos investerare, syns på hans instagram. Han har facebook med. Ingen har skrivit negativt till jonom.

Har du länk till hans Facebook/Instagram-profil?

Hm inge bra på detta . Försökte ladda upp en bild. Roberto Michael Sansone. Siemens financial, crypto investor mm står på hans instagram. Facebook är öppen men Insta inte.

Hej Karin, jag vet precis vad detta handlar om, har läst inlägg om detta ‘‘Företag’’

Du får gärna ta kontakt med mig, ska jag försöka hjälpa dig så gott jag kan,

Med Vänliga Hälsningar

Hej, låter bra. Ja det är en soppa detta. Vågar inte riktigt lita på den mannen men han är kunnig och verkar ha koll. Säger att han jonnsr på Siemens Finacial Service. Web sida Financebase.cc.

Jag mailade usamarketing.sfs@siemens.com.
Frågade om han jobbar på Siemens, de kände inte igen det namnet.
Men kanske inte var rätt ställe att fråga på.
Mvh Karin

Har du tillgång så att jag kan få kontakt med din någonstans ?

hjälper dig jätte gärna i ärendet,

Mvh

Hur menar du med tillgång?

jag har skrivit till dig i medellande, så vi kan försöka prata med varandra, och försöka komma fram till nått