Coinbase.com har lurat mig totalt, och jag får omöjligt tillbaka mina insättningar

Hej! Jag har investerat bitcoin på Coinbase och nu har jag ingen möjlighet att ta ut mina investeringar.

Det började jättebra tills jag råkade investera i en ny valuta. Och märkte inte att transaktionerna skulle ske varje vecka.
Och det bara haglar in smskoder därefter.

Men nu så har jag fört över dom olika investeringarna till endast bitcoin på denna satans app/sida.

Finns det någon möjlighet att få tillbaka beloppen till annan sida med bitcoin eller kanske till och med bättre lösning.

Om du lyckas hjälper mig ger jag givetvis belöning…
Mvh Martin

Hej!

Jag är inte med riktigt på vad det är som hänt med transaktioner varje vecka och SMS-koder som du pratar om. Men Coinbase är en av jättarna i branschen och ett seriöst företag så att få ut de bitcoin du har därifrån borde inte vara några problem.

Det fina med Bitcoin jämfört med alla de typer av digitala pengar vi är vana vid är att man faktiskt har möjlighet att kontrollera dem själv, att ha en egen plånbok, som bara är ens egen, och förvara dem där. Så jag skulle rekommendera att kolla in plånbokssidan här på bitcoin.se och ladda ner någon bra plånbok, t.ex. till din mobil (och handlar det om stora belopp kanske du ska fundera på en hårdvaruplånbok). I den plånboken hittar du något som heter “receive” eller liknande och får där fram en bitcoinadress.

Gå sedan till ditt konto på Coinbase, in på bitcoinkontot och välj “send”. Här anger den adress som du fått från din plånbok. Sen kommer du att ha dina bitcoin i en plånbok som du helt kontrollerar själv. Se bara till att spara undan din plånboksbackup på ett säkert ställe, om du skulle råka slarva bort mobilen.