Cloud mining

Kan någon bara tipsa om en eller flera cloud mining sidor som verkligen är legitima och tillitbara? När jag googlar och undersöker andras recensioner om den finner jag bara olika saker som står skrivet om dom. Vissa skriver dom är bra andra skriver dom är bluffmakare. Vem fan ska jag lita på? Kan folk sluta skriva olika saker eller finns det ingen hemsida som tillhör någon myndighet som man vet aldrig ljuger så man får reda på sanningen direkt? Jag pallar inte med att behöva undersöka och man bara får olika svar. Snälla, jag har taskig ekonomi och jag har två jobb för att fixa men jag orkar inte med att ha det så längre. Har inget intresse att bli äckligt rik, (som dom flesta som håller på med bitcoin mining har) vill bara ta mig ur den dåliga ekonomin, det är allt. Så snälla, kan någon som har lite sympati för mig bara tipsa om en bra och legitim cloud mining sida eller hur man gör för att garantera om en sida är äkta eller falsk för jag orkar inte med alla recensioner som säger olika saker.

Jag har inte undersökt det här speciellt mycket men är allmänt skeptisk till de företagen. Det finns också alltid en risk att man hittar bra recensioner för att de håller vad de lovar i början men att de sedan försvinner, slutar betala ut etc.

Tråkigt att höra att du har det tufft ekonomiskt men jag tror verkligen inte att cloud mining eller andra tjänster som lockar med enkla och snabba pengar är lösningen.

Om du faktiskt har lite pengar att avvara så tycker jag att det är bättre att placera dem i bitcoin och hoppas på en uppgång där. Men kom ihåg att även det är väldigt riskfyllt så vill du ha något säkrare för att sakta bygga upp en bättre ekonomi så är det nog bättre med traditionella placeringar.

Det går aldrig att komma undan det faktum att hög avkastning innebär en hög risk och låg avkastning en låg risk. Det är bara att försöka bestämma sig hur stor risk man är beredd att ta.

Men var kan man hitta raka svar på mina frågor? Måste ha ordentligt svar utan att det dyker upp en nästa part som säger motsatsen? Det går ju inte komma någon vart när det ska vara så.

Rakt svar: Cloud mining är scam. Har man en affärsmodell där man tjänar pengar så hyr man inte ut den.

Och att att som privatperson minea nu är meningslöst, kan inte tävla mot industrier.

Är du intresserad av bitcoin så köp, men aldrig för mer än vad du har råd att förlora.

Det finns en möjlig teoretisk poäng i att hyra ut den, vilket är att minska volatiliteten, att ändra riskprofilen. Alltså, om du sitter på X mängd hårdvara så kan du endast göra en grov uppskattning av hur mycket pengar den kommer att dra in, säg, de närmsta 12 månaderna. Hyr du ut den och tar ett fast pris (i fiat) så får du mycket jämnare intäkter.

Med det sagt så håller jag med dig i övrigt, de allra flesta är förmodligen rena scams eller en väldigt dålig deal för kunden och jag rekommenderar också att istället köpa bitcoin och hålla i dessa.

Helt rätt, jag gick kanske ut lite för hårt mot dom. Det kan säkert finnas några legit verksamhet där ute. Men de är svåra att hitta, och definitivt inget jag skulle rekommendera någon som inte är helt införstådd vad bitcoin är och hur mining fungerar.