Circle

Circle.com har nu öppnat för allmänheten.

Jag registrerade mig och kopplade mitt VISA bankkort. Sätta in pengar gick omedelbart, och köpa bitcoin gick omedelbart.

Fantastiskt!

Lätt och snabbt. Priset blir lite lurigt att räkna ut, jag vet inte vilken växlingskurs för USD som VISA tog. Men om jag utgår från sämsta, dvs sedelkurser säljkurs, och räknar med avgifterna (150$ kostade i praktiken 154$), så gick min affär in precis UNDER köpkurs på fybse.se just nu!

Man behöver inte göra en sälj eller köp på Circle. De redovisar helt enkelt mina tillgångar i bitcoin/USD, och jag kan välja vilken valuta jag vill använda vid transaktioner.

Även jag skapade ett konto och testade direkt när jag såg nyheten. Tog mindre än 5 minuter att skapa mitt konto, koppla mitt visa kort, göra ett köp av $50 bitcoins och skicka dem till min mobiltelefon.

Vad skrev du i fältet state/province/region ? Min adress information blir inte godkänd…

Skriv det län du tillhör, det funkade för mig.

Jag får det tyvärr inte heller att fungera. Har fyllt i “Stockholm” under state, men jag får hela tiden ett felmeddelandet som säger att det inte går att addera mitt kort.

Dessutom står följande när man trycker på add fonds:

[code]U.S.-based bank account or credit card required.
At this time, bank accounts and credit cards from your country cannot be linked to Circle. Our apologies for the inconvenience. We’re working on it and hope to be able to provide this functionality soon.

In the meantime, your account is ready to send, receive, and store bitcoin. Your Circle account is insured and protected by our rigorous security practices.

Questions? Please contact our support team.[/code]

Antar helt enkelt att det inte går att lägga till kreditkort utanför USA, men vissa verkar ju ha fått till det här…

Har sett att fler personer inte lyckats länka sina kreditkort, det kan vara en idé att kontakta circle via deras kundtjänst och be om hjälp. Jag lyckades lägga till mitt utan problem och det har fungerat utan strul från start för min del.

Officiellt stöder de bara USA-baserade kort, men många har ändå lyckats koppla sitt svenska kort. Jag vet inte vad det är som gör att det fungerar för vissa men inte för alla.

Nej det känns lite svajigt larspensjo :slight_smile: Jag försökte registrera mig redan den 29 september, men det fungerade inte. Tänkte att det kanske var ett “hål” i början som dom nu täppt till.

Yes, Roze. Jag har skickat ett mail till deras support. Får se vad dom svarar, kan återkomma med svaret :slight_smile:

För referens, jag kunde ansluta mitt kort och det är ett VISA kort från Nordea.

För referens, jag kunde ansluta mitt kort och det är ett VISA kort från Nordea.[/quote]

Mitt är VISA från SEB, no luck med det. Testade även Master Card, fungerade inte heller.

Fick nedan svar av Circle idag.

[code]While some of our non-US customers have had success linking these types of accounts, at the moment, Circle only officially supports linking a US bank account and US issued credit/debit card. We are working hard to incorporate international partnerships that will allow customer worldwide to deposit and withdraw Bitcoin to a fiat account. More on that front soon.

Let me know if you have any other questions![/code]