Butterfly och andra ASIC moduler

Halloj!
Jag är hyfsat ny i bitcoin-världen, men har provat på lite mining med GPU:n. Efter lite läsning har jag insett att det är ASIC som börjat/börjar gälla. Vilka är då alternativen? AVLON verkar kosta över 50k (SEK) så den känns inte aktuell och verkar väl komplicerad och dessutom slutsåld.

Men hur är det med Butterfly? Någon som kommit över en enhet därifrån? Deras faq säger:
We currently do not have the ability to easily disclose the number of orders we currently have. Shipping of new units is expected to begin soon. It is unknown at this time when we will complete the shipping of our pre-orders. Even though we should start shipping soon, orders placed now will be shipped at a later time. Our orders date back to June, 2012. All of those orders and those placed since then will be shipped before new orders.

Med dagens beräkningstakt och värde på BTC skulle en butterfly betala sig på ca en månad och sedan vara en ren sedelpress. Så det är klart kön är lång till att få en sådan. Vad jag kunnat räkna ut så tjänar man idag ca 25 kr per GH/s och dygn. Alltså genererar en 25GH/s maskin över 500kr/dag.
Ni som är lite mer insatta, hur tror ni, låt säga, 100 000 butterfly-enheter a 25 GH/s skulle påverka värdet av mining?

Finns det andra prisvärda alternativ till Butterfly?

Jag beställde två stycken ASICS från BFL i februari och har inte fått dem än. Räknar med att det tar ett par månader till innan de kommer.

En 60 GH/s kostar 1300 dollar, vilket idag är drygt 10 BTC, vilket betalar sig första blocket du lyckas minea, vilket med dagens svårighet tar dig 1 vecka och 3 dagar.

Detta förutsätter givetvis att svårigheten står kvar som den är idag vilket inte kommer inträffa. Så i praktiken kanske det tar en månad (som du säger) innan den har betalat sig. Givet att du lyckas minea ett block öht innan någon av de stora mining pools hinner före dig dvs :slight_smile:

Ok, spännande att se om/när du får dina enheter.
Vad gäller risken att inte hinna minea block innan poolerna gör det avhjälps väl lätt genom att helt enkelt själv delta i en pool, eller?

Jag skulle nog vara försiktig med förbeställning. Vissa leverantörer har skjutit upp sina löften väldigt länge nu.

Här kan man se en lista över ASICs och vilka som faktiskt levereras… en.bitcoin.it/wiki/Mining_Hardw … rison#ASIC

Jag har också gjort en beställning ifrån butterfly labs i februari. Dem har har produktionsproblem av olika typer men har i dagsläget leverarat ett mindra antal Jalapenos och säger sig börja leverara singles och small singles nu i dagarna.

Min uppfattning är att anledningarna till fördröjningarna är rimliga i hur dem har skett och att det tyvärr är BFL som inte är tillräckligt förutseende/kompetenta för att lyckas hålla sina ursprungliga deadlines och specifikationer.

Är ni intresserade så har jag USB Asic som är 333MH/s för 200spänn(0,25btc) för varje, behöver inte vänta månader tills ni får det. Jag fraktar inom sverige. Har också lite större maskiner som är 10GH/s för 4000 (5btc) för varje. Mer info mejla sweasic@hotmail.se :smiley: Happy mining!