Blockchane

Hej på er
Har handlat lite med bitcoin för några år sedan.
Nu blir jag kontaktad av någon på Blockchane som påstår att jag har ett konto hos de som blivit låst pga ingen aktivitet. Då det finns en liten peng där så ombeds jag sätta in 10% av summan på kontot för att aktivera det och få ut den lilla peng som är där. Det är inte mycket peng så igentligen spelar det inte så stor roll. Men någon som hört om detta tidigare? Känns lite som det är bluff varför ska man inte kunna låsa upp konto utan insättning av peng? Någon som vet något mer om Blockchane ser ju bra ut på deras hemsida?

Är du allvarlig, eller är detta ett skämt? Någon för dig helt okänd entitet kontaktar dig plötsligt och vill att du ska skicka dem pengar, och det finns ändå ett visst tvivel i ditt sinne om att du “kanske” har ett konto där ändå och att de nog vill ge dig pengar? Jag… finner inte ord.

Det är bedrägeri, finns inget ens som heter så.
BETALA INTE IN NÅGOT !!

Hej
Nä finns inget tvivel, vill bara vädra om någon hört något liknande.
Nä kommer inte sätta av nån peng för det

Är ganska övertygad om det men har dålig koll på dessa system så skönt att vädra lite frågor.
Då det finns något som heter det ha säger Blockchan och man kollar det på nätet så ser det ju skjuts ut och då är vet bra att fråga för att stärka sin tes

“Dessa system”? “Stärka sin tes”? Vad pratar du om?

Handlade med bitcoin för några år sedan, så kanske ligger kvar något smått i plånboken. Så kan ej så mycket om vad som hände där. Den som kontaktar mig säger att det inte varit någon aktivitet därför är kontot låst. Vad vet jag kanske det fungerar så?
Jag tror själv att det är scam men att fråga här och på andra ställen så styrker det min tes ( min tro,) på att detta är scam

Ja, men varför skulle du behöva skicka dem pengar?

Hej
Ja du?
Individen påstår att kontot är låst så om jag sätter in pengar så aktiveras kontot och jag kan komma åt den peng som de påstår finns på kontot.
Jag har pratat med Blockchain support och de säger att det är Skamer.
När jag konfronterar denna figur om det säger han att han jobbar för en annan avdelning som de ej vet om. Eller hur?