Blockchain- betala stora avgifter för växling från Bitcoin till Euro

Känner mig enormt osäker på om jag blir lurad. Har under senaste veckan fått krav från Blockchain att jag måste betala VAT (dom säger att min investerare, Pibexa, ska göra det), och att såfort jag har betalt VAT ska mina Bitcoins överföras till Coinbase där jag har en portfölj. Sen när jag betalt VAT säger dom plötsligt att systemtet har växlat Bitcoinen till Euro (automatiskt)och att dom nu istället ska föra över dessa till min svenska bank. Efter ca 1 dygn har det inte kommit några pengar, då säger dom att en “mellan bank” har refuserat pengar med hänvisning till att svenska banker inte tar emot stora summor tjänade på cryptovalutor, och att pengarna nu har skickats tillbaka till Blockchain. Nu kräver dom att jag ska betala en stooor växlingskurs för att dom istället ska skicka Bitcoinen till Coinbase (som det var sagt ursprungligen).
Känner mig helt utelämnad till Blockchain och Pibexa och vet varken ut eller in. Skulle oerhört gärna vilja höra vad ni tycker eller om någon har ett tips på någon som kan hur Blockchain fungerar.
Tusen tack på förhand!

/Desperat

Hej @Holly,

Känner inte alls till Pibexa, vilka är det och vad är det de gjort åt dig? Och är Blockchain alltså blockchain.com?

När jag googlar Pibexa kommer följande förslag så det verkar vara många som googlar på dem i samband med “scam” vilket inte låter så lovande tyvärr. Hur kom du först i kontakt med Pibexa?

/David