Bli mätt på dina Bitcoins!

Miners,

Från och med idag kan ni handla delikatesser (snacks, pasta, olivolja mm) från syditalienska Apulien för Bitcoins hos oss på www.apulienssmak.se.

Roberto Carvutto, Apuliens Smak AB

Kanon! Lite sparsamt utbud kanske, men täcker in pastan och olivoljan åtminstone! :slight_smile:

Utmärkt :slight_smile:

Jag saknar ekologiska varor i utbudet; får väl hålla ögonen öppna och hoppas på att de dyker upp så kommer jag definitivt handla därifrån sedan…

Hej igen,

kul att ni gillar våra produkter! De kommer från fyra små mathantverkare i Apulien och innehåller vare sig konserveringsmedel eller färgämnen. För att spara naturen fraktas varorna på tåg från Italien till Sverige.

Ciao,

Roberto Carvutto

Hej Roberto,

Har ni fått tagit emot några betalningar i bitcoin än? Vad använder ni för system för bitcoin, Bitpay? Har ni några planer på att utöka utbudet?

/Magnus

Hej igen,

Vi inriktar oss på de allra bästa produkterna från en specifik region i Italien, vilket begränsar utbudet. Vår webbutiks-provider Textalk har en lösning för att ta emot BTC via Mt Gox.

Ciao,

Roberto

Mja; textalk tar emot BTC till klientmedelskonto på egen plånbok, och skickar vidare det till er angivna adress var den än ligger. MtGox står med i manualen för att det vid tiden för manualskrivningen var enklaste sättet att skaffa plånbok och få ut pengarna i SEK.

Det var jag som la in bitcoin-stödet i Textalk webshop :slight_smile:

Det är skönt att slippa färgämnen och konserveringsmedel.

Vet du hur det är med konstgödsling och bekämpningsmedel?

Hej fiddur,

produkterna framställs utan konstgödsel eller bekämpningsmedel, Agrinitti odlar alla grönsaker och frukter på sin egen mark. Vi förmedlar resor till Apulien där du även har möjlighet att hälsa på våra leverantörer, mer info hittar du på apulienssmak.se/resor.html

Ciao,

Roberto

Hej,

vi har nu skeppat de första beställningarna betalade med Bitcoins och hoppas att ni blir nöjda!

/Roberto

Coolt! Jag ska lägga in en beställning också!

Hej,

om ni som lagt beställningar har fått era produkter får ni gärna skriva ett inlägg så alla förstår att vi faktiskt levererar mot Bitcoins. Låt oss även veta om ni är intresserade av någon produkt som vi inte har idag men kanske kan lägga till i sortimentet.

Ciao,

Roberto

Jodå, jag har fått en hel låda med saker; fri frakt-gränsen funkade bra även i annan valuta än den annonserades i (sek).

Jag har inte hunnit prova allt ännu, men gillade verkligen paprika/chili-marmeladen och saltkringlorna med mandel :slight_smile:

Ja, visst går det att köpa saker med Bitcoins :slight_smile:
Jag hittade Apulien via detta forum och får säga att det var en snabb och välpaketerad leverans. Jag uppskattar också valet av DHL Service Point som är tolv resor bättre än DHL Express.

Bitcoinvänner,

passa på att ladda för höst- och julmys med exklusiva matvaror från italienska Apulien! Byt ut chipsen mot spröda och smakfulla taralli, små tilltuggskringlor som finns i olika smaker. Vår småskaligt tillverkade pasta är förmodligen den godaste du har smakat! Servera med pesto eller någon av våra pastasåser så är middagen klar.

Flera kunder har handlat med bitcoins hos oss och det har fungerat utmärkt. Därför erbjuder vi 5 % rabatt på hela köpet till alla bitcoin-kunder på www.apulienssmak.se fram till 31 december. Perfekt för Fars dag, julklappar och nyårshelgens fester!

Buon appetito!

/Roberto

Hej,

använd rabattkoden “bitcoin” när du betalar så får du 5 % rabatt.

Ciao,

Roberto

Har lagt en beställning på lite av Robertos godsaker, ser fram mot att få mumsa italienskt i helgen (om jag hinner få beställningen tills dess).

Rabattkoden funkade fint!

Hoppas få se fler liknande initiativ inom snar framtid.

Grymt ! Ska handla lite vid tillfälle.

Det vore bra om loggan “Bitcoin Accepted Here” fanns med på huvudsidan.

Hej alla bitcoinvänner,

Missa inte vårt julerbjudande med 5 % rabatt på hela köpet till alla bitcoin-kunder på www.apulienssmak.se fram till 31 december. Du behöver bara ange rabattkoden “bitcoin” vid köp.

Ciao

Roberto

Hej igen,

Vi ger 5 % rabatt på hela köpet till alla bitcoin-kunder på www.apulienssmak.se fram till 31 december. Ange rabattkoden “bitcoin” vid köp.

Ciao

Roberto