Bitcoin träffar.

Jag funderar på att starta igång en tradition av att en gång i veckan, samma tid, samma plats, samla ihop folk som är intresserade av bitcoin för att träffas, umgås, växla och spendera bitcoins. Jag är inte helt säker på vart som är en lämplig plats eller exakt vad som skulle göras på sådana här träffar men känner mig inspirerad av dem olika träffarna på andra ställen så som satoshi-square och liknande.

Det är inte helt omöjligt att jag skulle kunna få till så att vi kan använda ett Café i centrala göteborg som kan ta emot bitcoin som betalning och därmed möjliggöra enkla trevliga uppstartningar av folk som är intresserade i formen av att dem växlar ~20-50 kronor till bitcoin med någon av besökarna och därefter använder bitcoinen på sagda café för att få en praktisk erfarenhet av hur det fungerar med plånböcker, qr-koder etc.

Är det någon här som är intresserad och bor i eller vill besöka göteborg för en träff eller två?

Bra initiativ! Jag bor i Göteborg och är intresserad, kommer inte att kunna varje vecka men någon gång då och då. Tycker att du ska köra stenhårt på att få igång Bitcoinbetalningarna på cafeét du pratar om i andra tråden så att man kan köra det där.