Bitcoin-qt problem!

Hallå!
Jag behöver hjälp med mitt bitcoin-qt plånbok.
Jag överförde pengar för för cirka 4 månader sedan till min bitcoin-qt plånbok, problemet är att blocken aldrig laddade klart och jag väntade på att blocken skulle bli klara i cirka 3 dagar men efter dom 3 dagarna så hade den inte rört sig.
Jag har gjort flera backups på min plånbok som ligger i datan men jag har ingen aning om vad jag ska göra för att få mina pengar till mitt konto. Jag har kollat på flera andra forum där jag fått hjälp men svaren har varit för avancerat för mig (det var på engelska också) så snälla kan någon där ute förklara vad jag ska göra för att få mina pengar. Jag kan erbjuda kompensation eftersom att får jag inte hjälp så kmr jag aldrig få ut dom!

Mvh Peter

För att använda standardklienten bitcoin-qt behöver du hårddiskutrymme för hela blockkjedjan vilken idag är på > 10GB. Du kan behöva ställa in port-forwarding och det kan ta mycket lång tid att ladda ner hela kedjan. Det är en bra sak att du har tagit backuper på din plånbok, med dem backuperna så finns det alltid något sätt att lösa problemet.

Ett sätt som är relativt enkelt är att registrera sig för en webbwallet, exempelvis på blockchain.info, och importera din backuppade plånbok där. Notera att webbwallets är 3:e-parter och att det finns ytterligare säkerhetsrisker med att lita på 3:e-parter.

Om du bor i Göteborg så har vi veckomöten varje onsdag, 17:00, på första långgatan och kan hjälpa dig med praktiska saker där.

Om du ser till att du har tillräckligt med hårddiskutrymme, vidarebefodrar rätt portar och sedan börjar om från början med bitcoin-qt (givetvis sparar du hela backuper på allt, för säkerhets skull) så borde den lyckas synchronisera upp sig på mindre än 3 dagar om du har 10mbit eller snabbare internet.

Jag kan komma och hjälpa dig privat om du är intresserad men jag bor i göteborg så beroende på vart du bor kan det bli lite för långt/dyrt att åka.

Mvh Jonas Lihnell.

tagit backuper på din plånbok, med dem backuperna så finns ???

Pass4sure ccna