Bitcoin mining online

Finns det någon bra Mining sida som är helt legitim och håller det dom lovat? Får inget bra svar när man googlar på det. Dom flesta sidor har avslöjats som bluffsidor och även legitima sidor som folk rekommenderar ligger det också bluff bakom. Provade att investera i Hashflare men efter ett par dagar gick grafkurvan neråt och jag därmed förlora det som jag grävt fram. Upptäckte nyligen Flex Mining Ltd. Tyckte det såg för bra ut för att vara sant så jag läste om det skulle vara nåt lurt och det visade sig visst att jag hade rätt. Dom betalar bara ut små summor för att värva fler kunder och sen snor dom alla stora investeringar. Finns det nån ärlig sida som inte kräver särskilt dyr minimum investering och det måste vara över internet? Har inte tillgång att ha mining generatorer där hemma och dom är alldeles för dyra för mig.

Hej!

Jag har aldrig testat något sådant själv och har heller inte undersökt det närmre men min känsla är att i princip allt är bluff eller att de åtminstone lovar alldeles för mycket. Faktum är att de som äger mininghårdvara har väldigt liten anledning att hyra ut den istället för att helt enkelt driva den själv.

En bra regel är väl också att verkar det för bra för att vara sant så är det förmodligen det. :slight_smile:

Så det är på det viset? Finns det något sätt att anmäla dom sidorna? Kan väl inte vara lagligt av dom att driva sån bluffverksamhet. Det är ju rena rama bedrägeri.

Kan som sagt inte säga något säkert om nån specifik tjänst eftersom jag inte undersökt det närmre men om du har någon som du har goda skäl att tro att det är bluff/bedrägeri så tycker jag helt enkelt att du ska göra en polisanmälan.

Min fråga var mer om det finns någon annan internationell myndighet som sysslar specifikt med nätverksamhetsbidrägerier. Antar att svenska polisen har större problem att ta i tu med än det här men jag börjar bli trött på såna bluffsidor och telefonappar som tjänar massa stålar på sina reklamklipp man måste trycka förbi samtidigt som dom inte betalar ut för den tid och pengar man lagt på det.