Bitcoin Lightning på en Raspberry Pi

Hej, har börjat kika lite på Bitcoin på senare tid och satt upp en Bitcoin fullnod på en Raspberry Pi. Tog ett tag att synka den men nu är den uppe och snurrar. Syftet dock att sätta upp en Bitcoin Lightningnod som jag tycker ser mycket intressant ut och som jag tror kan få Bitcoin att verkligen ta fart. Jag söker en bra manual för att sätta upp den på Raspbery Pi men på en en egen dedikerad Pi då jag inte vill belasta samma Pi som kör bitcoin noden.

Hej!

Den här har jag följt tidigare en gång och då körde jag förvisso Lightning och Bitcoin på samma Raspberry Pi men det borde inte vara så stor skillnad.

Som du ser finns guider både för att förbereda sin Pi, installera Bitcoin, installera Lightning och en del annat också.

Inser att detta inte har så mycket med själva bitcoin lightning men jag kommer inte vidare så om någon har någon bra input så tar jag tacksamt emot, googlat högt och lågt utan att hitta något

Hej, efter att ha försökt sätta upp lnd noden på en egen raspberry och inte lyckats har jag gått över till att sätta upp den på samma nod som bitcoin servern körs på. Allting fungerar fram till att jag skall starta upp lnd servern, när jag öppnar min wallet och servern skall koppla upp sig mot min router som är konfad med upnp konfigurering tillåten. Då får den en connection refused Unable to discover a NAT-PMP enabled device on the local network: read udp :49975->router ip:5351: recvfrom: connection refused
Tacksam för input.

/Bertil

Tja!

Kan nog inte ge så mycket hjälp men har för mig att jag också hade problem med UPnP när jag gjorde det där och istället satte upp port forwarding manuellt och fick allt att lira.