Bitcoin Fast

Hej,

Jag äger ungefär 100 000 bitcoin fast nu när den är billig, de tar slut hur fort som helst, varje dag köps det ungefär upp 30-40k men det finns lite till att gå innan den stiger för att Stiga för alltid.

Bitcoin fast (btcf) finns hos stellarport ni kan kolla den.

Skriv gärna vad ni tycker om den, den är riktigt billig!

Under veckan har den väl stigit en hel del och säljorder minskar minst sagt!

Jag tänker inte lägga någon större energi på att läsa alla detaljer om detta “Bitcoin Fast” men kan direkt säga att det i princip är trams. Mitt råd är att inte lägga ett enda öre på detta.

BITCOIN FAST (BTCF) is heading for a true peer-to-peer electronic cash system. To achieve this, we have tried to stick to principals laid down in original bitcoin whitepaper by Satoshi Nakamoto.

Bitcoin Fast verkar vara byggt som en token på Stellar (som är ett system liknande Ripple) och har alltså en utgivare som ser till att det ska finnas just 21 000 000 BTCF. Redan här är valutan överhuvudtaget inte jämförbar med Bitcoin och man kan definitivt inte säga att man håller sig till Satoshis principer. Det här är alltså inte en decentraliserad valuta som Bitcoin.

Xrp är ju 3e största coinen. Så BTCF har då med andra ord extremt stor potential

Det är tyvärr en felaktig slutsats, det skulle ju innebära att vad som helst som byggs ovanpå Ripple har “extremt stor potential”. (Nu är det heller inte Ripple utan Stellar som används här). Det måste finnas något speciellt med BTCF som skiljer ut det från alla tusentals andra tokens som skapats över åren för att det ska finnas någon poäng med det.

Vad är det som gör BTCF unikt?

Det finns bara 3 ST liknande som förbättrar bitcoin. Btc2 har stigit 2000% men den har ingen potential, den bygger på masternodes vilket innebär att det blir 100% decentraliserad. Vilket är bra men det är inte riktigt så användbar.

BTCF är den enda bra förbättringen av bitcoin. Att den bygger på stellar eller inte är obetydligt, det betyder snarare att den är väldigt snabb och nästan helt gratis att skicka. Detta är vad bitcoin behöver vara. När efterfrågan finns så tror jag inte att denna coin går att stoppa.

Det finns som sagt 21 miljoner btcf och det kommer inte att gå att införa fler än detta.

Så om efterfrågan finns så kan och kommer denna vara lika dyr som bitcoin för att i framtiden ca 10-20 år senare ta första platts.

Med detta vill jag säga att det är en långvarig investering. Detta är den enda förbättringen på bitcoin som kan komma samt samtidigt behålla samma originalitet.

Hur distribueras dessa 21 miljoner BTCF?

Vem som helst kan skapa en ny token på Stellar. Jag kan skapa en egen coin på 5 minuter enligt instruktionerna där och sedan marknadsföra den på samma sätt som BTCF gör. “Här är en ny coin, den är väldigt snabb och nästan gratis att skicka. Det kommer aldrig att finnas fler än 21 miljoner. Kom och köp.”.

Vi hade det här problemet under 2017, med tusentals nya coins, tokens, ICO:s etc. som dök upp med ett ihophafsat “white paper” men utan att tillföra något nytt. Låt oss inte upprepa det.

Men Bitcoin startade också någonstans ellerhur? Det har gått till historien att en person auktinerade10000 btc för 50 dollar i början och att ingen ville ens köpa dessa.

Hur får du fram att detta inte tillför något nytt? Det är samma sak som bitcoin fast mycket snabbare och billigare att skicka. Ska den riktiga digitala valutan som blir framtidens digitala valuta komma från utomjordingar?

Bara för att några gjort liknande men misslyckas behöver inte betyda att alla valutor därefter kommer misslyckas.

Kan du motivera ditt svar ytterligare? Hur får du att alla valutor är skräp som skapas efter bitcoin?

Vad ska bli den nya bitcoin då? För bitcoin kan inte fortsätta regera 100 år eller resten av mänsklighetens existens

Bitcoins helt unika egenskap är dess decentralisering. Decentralisering är inte helt enkelt att definiera men handlar om att ingen enskild person eller grupp ska kunna ta kontrollen. Det betyder bl.a. att vem som helst ska kunna delta och även att ingen ska kunna censurera transaktionerna eller ändra reglerna hipp som happ.

Bitcoins upplägg med mining gjorde att det fanns ett rättvist sätt att distribuera valutan. Det är nog här som tokens som Bitcoin Fast allra tydligast skiljer sig från Bitcoin. Någon äger alla dessa “Bitcoin Fast” från början och försöker distribuera dem genom att sälja dem så dyrt som möjligt. Det är raka motsatsen till decentralisering.

Det är dock inte det enda sättet som det skiljer sig. Notera att BTCF är byggt ovanpå en annan plattform som den är beroende av, alltså Stellar. BTCF:s egenskaper styrs i mångt av mycket av denna plattform så om man ska argumentera för en annan valuta än Bitcoin så kan vi börja med att ställa oss frågan varför man skulle använda BTCF istället för Stellars inbyggda valuta XLM. Varför komplicera det med en ny token på Stellar när vi redan har XLM?

Det har jag inte sagt, men det är viktigt att förså att de flesta avvägningar handlar om decentralisering. Det är inte svårt att göra pengar som är snabba och billiga att skicka om man tummar på decentraliseringen. Vissa gör andra avvägningar och det är OK men i min mening är det som skiljer ut bitcoin från andra typer av pengar just dess oberoende.

Ja, vad kommer att bli det nya internet? Det är absolut inte omöjligt att något annat kommer att ta över istället för Bitcoin men det ligger på den som föreslår något annat att visa varför det är bättre. Och att det är “snabbt och billigt” är inte ett bra argument för det är inte där Bitcoin skiljer ut sig, det är i decentraliseringen.

Okej bra argument helt klart. Vad tycker du om min senaste tråd Netbox coin?

Jag tror dessa kan bli den nya internet på tal om internet, som äger allt. Hela deras internet bygger på masternodes som lagras i varje coin om jag fattat det rätt. Detta kan komma att bli nya internet och Youtube samt Google.

Varför detta blir nya internet är för att de blir 100% decentraliserad och ingen äger internet

Ge den ett försök och kom gärna med argument där! Vill höra din åsikt tack.

Har ingen koll på Netbox så får läsa på lite först innan jag kan uttala mig. Jag svarar i din andra tråd senare när jag gjort det.

Bra tack!

Ska se om vi har samma uppfattning om coinen sen då!

Hej!

Ser att du fortfarande inte dragit din slutsats. Har det att göra med att det är en svår beslut när det kommer till Netbox coin?

Det är bara så enkelt som att det tar tid att sätta sig in i dessa projekt (bara deras whitepaper är 34 sidor) och jag har tyvärr inte riktigt tiden att göra det för alla projekt som dyker upp. :slight_smile: Men jag har skrivit en kort kommentar i den andra tråden nu i alla fall.