Bitcoin cash

Har köpt bitcoin cash från viabtc:

viabtc.com/

Allt fungerar som det ska, även om det är lite omständligt att gå via CNY (kinesiska renmimbi) för att kunna köpa BCC.
Det tar tid att köpa med fiat, så jag har köpt för litecoin tills mina fiat hunnit hela vägen till kraken.

viabtc har handelsparen LTC/CNY och BCC/CNY, så man får tar det i två steg:
LTC->CNY->BCC.

Tänker inte minska på LTC-innehavet, men man måste ju passa på medan BCC är billig.

Äntligen, kraken har nu äntligen stöd för att skicka och ta emot bitcoin cash:
blog.kraken.com/post/1191/kraken … thdrawals/

Nog för att viabtc fungerar bra, men de hanterar bara CNY.

Jag provade att göra en transaktion med Bitcoin Cash och satte en avgift på 1 öre eller 200 Satoshi och den bekräftades direkt i första blocket. Tumme upp!

Jag har betalt ca 10 öre per transaktion och allt har bekräftats direkt, men jag ska betala 1 öre jag också.

Använder ledger HW.1 för bitcoin cash, fungerar utmärkt.
ledgerwallet.com/products/ledger-hw-1

Hade tömt den och slutat använda den, trodde inte jag skulle ha någon användning för den längre.

Men ledger har släppt en firmwareuppdatering som gör att den kan hantera bitcoin cash!
Hårdvaruplånboken HW.1 säljs inte längre, så jag blev glatt förvånad när de ändå släppte ny firmware.
Riktigt bra sak, och med ett pris på ca en hundring var det ett mycket lyckat köp.

Har en ledger nano S också, men har inte uppdaterat firmware ännu, använder den för litecoin.

För er som hade bitcoin i en electrum-plånbok den 1:a augusti är det här en beskrivning av hur man kommer åt sina bitcoin cash.

1 minuts beskrivning, här går det undan!

youtube.com/watch?v=i7–pmPa11E

Coinomi fungerar utmärkt för bitcoin cash!

Rekommenderas, hanterar även andra kryptovalutor så att man inte behöver så många appar.
coinomi.com/

Mycket infrastruktur finns redan för bitcoin cash, nu väntar vi på att handlare börjar acceptera bitcoin cash.

Jag är tveksam till altcoins och har lyckats växla in och sälja mina BCH nu, här är en kort guide:

bitcointalk.org/index.php?topic … sg20811257

Tack för billiga bitcoin cash, jag köper!

Varför vill du ha dyra och långsamma transaktioner istället för snabba och billiga med bitcoin cash?

hitbtc handlar med bitcoin cash, fungerar bra:

hitbtc.com/

Ingen KYC/AML iallafall sålänge man bara handlar med kryptovalutor.
Har inte provat fiat-handel där.

Rally för bitcoin cash!
Kursen stiger spikrakt mot skyn just nu.

Känns riktigt, riktigt bra.

coinmarketcap.com/

Vi kan se på coin dance att i princip alla block skapas av anonym hash computer power. Med andra ord är deras blockchain nätverk inte decentraliserat och då försvinner hela meningen med att använda den.

Att det är ett fåtal aktörer i början när en kryptovaluta föds är helt normalt, det var exempelvis så det började för bitcoin.
Satoshi Nakamoto grävde själv alla block det första året då bitcoin skapades, och det gick ju bra ändå.

Nu har svårighetsnivån uppdaterats för bitcoin cash, och fler grävare bygger nu blockkedjan:
cash.coin.dance/blocks

Behöver tips på vart jag smidigt kan handla Bitcoin cash. Registrerade mig på Kraken men verkar rörigt att få in pengar där för att sedan handla BCH. Är ViaBTC bra?

Vill handla BCH så snabbt som möjligt innan den verkligen tar fart. Har redan missat starten på första BTC och tänker inte missa denna.

Det enklaste sättet jag känner till är att köpa vanliga bitcoin, och därefter använda shapeshift.io/ för att växla över till bitcoin cash.

Kraken är inte så svårt att använda, man gör en SEPA-transation dit med sin internetbank,
det är en vanlig utlandsbetalning. I meddelande-fältet skriver man den textsträng/kod som man får från kraken (“deposit euro”).
Det tar sedan några dagar innan pengarna är framme.

I kraken lägger man sedan ett bud på den kryptovaluta man vill ha, bitcoin cash, litecoin, vanliga bitcoin etc.
Köper man till marknadspris får man krytovalutan direkt.

Slutligen gör man en transaktion från kraken till sin egen plånbok, välj “withdraw” BCC/LTC/BTC etc.

BitPay kan komma att stödja bitcoin cash, med tanke på hur de har behandlats av core är det inte så konstigt:

reddit.com/r/btc/comments/6 … e_support/

Om den största betallösningen går över från bitcoin legacy till bitcoin cash kan det börja röra på sig ordentligt.

Bitpay kommer stödja båda, dem slutar inte använda legacy förens användarna bytar över.

Hej!
Jag misstänker att jag inte vill höra svaret men har jag blivit blåst på bitcoin cash?
Jag hade mina bicoin på Blockchain då delningen skedde och kan inte se nått om cash där.

Är det på blockchain.com du hade dina bitcoin så skall det nog ordna sig:

blog.blockchain.com/2017/08/22/ … sh-update/

Tack för ett trevligt svar :slight_smile: