Bitcoin Casascius 2011 mynt

Hej!

Jag råkar ha ett 1 Bitcoin Casascius mynt från 2011 som har legat i min källare i några år. Nu undrar jag om detta är värt något och hur tar jag reda på om det finns något värde kvar på/i myntet? Känner inte personen som gav det till mig så kanske hade han dess värde i en plånbok då han gav det till mig.

Tacksam för svar /K

Dem mynten från 2011 hade sina bitcoins inlagda av original skaparen innan dem såldes och skall inte kunna nås från en extern plånbok utan att förstöras. Den publika addressen borde stå på myntet så att du kan slå up hur mycket coins som ligger på den på blockchain.info eller liknande.

Troligen har du exakt 1btc på den och det med dagens kurs är ~4000kr + samlarvärde.

Jag är intresserad av att köpa den, men jag är inte samlare. Den skulle passa bra in när jag försöker utbilda folk om vad bitcoin är och hur det funkar, som ett exempel på en offline-storage.

Hej! Tack för hjälpen, har nu googlat runt lite och börjat få klarhet över vad det är för mynt jag har. Verkar vara ett samlingsobjekt som tillhör de 1000 första fysiska bitcoins med en felstavning i hologrammet. Du får gärna maila till mig här med prisförslag. Mvh, K

Som jag nämnde så är jag inte samlare. Jag kan erbjuda marknadspris på bitcoinen som ligger på myntet + löftet om att myntet kommer användas till ett gott ändamål för att främja användandet av bitcoin.

Om det är pengar du är ute efter är det nog mer lämpligt att lägga upp myntet för auktion någonstans, säg tradera eller ebay eller liknande.