Billiga Bitcoins.

Efter att Kina gått ut med att dem tänker införa regler för hur bitcoin skall skötas trots att dem tidigare uttalat sig som att det skulle vara fritt från regler ett långt tag har nu priset på bitcoins gått ner dramatiskt dem senaste timmarna. Detta är troligen en panik-säljning och när dokumenten och reglerna väl är på plats har Kina tagit bort en av dem stora osäkerheterna som förhindrat bolag från att acceptera bitcoins tidigare. Det i sin tur kommer troligen stärka den kinesiska marknaden när man ser till bitcoins och priset bör inom några månader vara stabiliserat och växandes igen.

Hade jag inte nyligen gjort en investering i ytterligare mining-hårdvara hade jag suttit och varit redo att köpa nu när det är billigt. Lycka till ifall det är någon annan som känner sig modig och vill spekulera lite :slight_smile:

Betyder detta att Kina kan ta ut moms på bitcoin eller hur det nu funkar där eftersom det inte är en valuta enligt centralbanken?

Jag tror att dem fortfarande klassar det som ett betalmedel eller en finansiell tjänst och det är rimligen momsfritt. Vi har inga officiella dokument ännu dock, så läget är oklart.

Nu verkar Frankrike gå samma spår som Kina och bitcoins blir billigare igen.

Yepp, snart nere i en nivå där det nästan vora skamligt att inte köpa in lite fler :slight_smile:

Never try to catch a falling knife

– Gammalt ordspråk från Wall Street

Jag är tämligen oimponerad av wall street. Och med det sagt:

Jag är intresserad av att göra ett mindre köp av bitcoins men har inte varit smart nog att sätta upp konton och bekräftande av dessa, om någon som bor i göteborg är villig att träffas och sälja en bitcoin (eller mer) enligt aktuell kurs mot kontanter så hör gärna av er till 0708-888909 eller jonas@monsterbitar.se eller svara i den här tråden.

Jag kommer antagligen åka in till cafét under dagen och det skulle passa mig perfekt att köpa bitcoins till dagspris innan jag spenderar lite av dem där :smiley:

Nu är det inte så billiga bitcoins längre :frowning: