Behöver hjälp blockchain

Hej,
Ska köpa bitcoins för första gången. Jag har skapat en plånbok på Blockchain. Jag fattar inte riktigt hur jag ska göra. Jag har fått en amount och en bitcoin-adress att betala till. Ska jag först köpa bitcoins från Blockchain i euro (ca 2-3 dagar står det att det tar) och sen beställa bitcoins från bitcoin.se? Ursäkta min dumhet snälla.
Mvh

Hej!

Det du skapat på Blockchain är som du säger en plånbok och där kan du sätta in vilka bitcoin som helst, oavsett var du köpt dem. Det låter som att du sedan ska använda dem till att betala för något (eftersom du säger att du fått ett amount och en bitcoinadress att betala till).

Så, steg 1 är alltså att få in lite Bitcoin till din plånbok. Du kan handla direkt på blockchain.info men jag skulle tro att det är enklare här på bitcoin.se (eftersom vi använder BTCX:s tjänst där du kan använda Swish). Det du behöver då är först och främst den bitcoinadress där dina nyköpta bitcoins ska hamna. I din plånbok finns en knapp som heter “request” (se bild). Tryck där och kopiera den adress som visas. Fyll sedan i den adressen i formuläret när du köper bitcoin, t.ex. här på bitcoin.se.

blockchainwallet1

När du fått in bitcoin i din plånbok kan du betala med dem (skicka dem till en annan adress) genom att trycka “Send” i din plånbok och fylla i belopp + adress.

Hur förväntar du dig att använda dem efter du har köpt dem?

Beroende på användning så kan/bör man förvara dem olika.