Barfoxx tar emot Bitcoin CASH!

Som en av dem första platserna i göteborg till att acceptera betalning med Bitcoin, har nu Bar Foxx beslutat att byta över till Bitcoin Cash på grund av orimliga avgifter, strul och krångel.

Kunderna som betalar med BCH får dessutom 5% rabatt och som en extra godsak till alla bitcoin älskare kan jag tillägga att det pågår arbete backom kulisserna för att driva upp antalet företag i göteborgstrakten som tar emot Bitcoin Cash, med målsättning att i alla fall ha fler som tar emot BCH än som tar emot BTC! <3

Som grädde på kaken håller dom på valutan när du handlar och arbetar på att få sina leverantörer att också acceptera det för att sluta circeln och därmed inte behöva casha ut till fiat.

Härligt! Tänkte just ställa denna fråga eftersom jag inte varit på Barfoxx sen Bitcoin blev opraktiskt. Kul att komma tillbaka till ett trevligt ställe.

Även Christers Hårvård i Göteborg tar Bitcoin Cash.

Har du någon koll på resterande göteborgshandlare som tar emot BTC, hur dem ställer sig till BCH?
Jag bor inte längre i stan men vore bra att veta så jag kan hj’lpa till att uppdatera till exempelvis acceptbitcoin.cash

Tyvärr vet jag inga andra.

acceptbitcoin.cash blir nog svår att använda utan karta när det kommer upp fler butiker. Jag gillar coinmap.org men de visar ju inte Bitcoin Cash.