Artikel: De kallar honom Bitcoinmiljonären

Här diskuterar vi artikeln De kallar honom Bitcoinmiljonären, publicerad 2019-11-27.

Största anledningen till att jag håller hårt om mina bitcoins är Skatteverket. Skatterna kring crypto är inte genomtänkta i dagsläget. Jag funderar på riktigt att tillfälligt flytta till exempelvis Danmark/Tyskland en tid bara för att kunna använda mina bitcoins. Har inte super-koll men fått för mig de har bättre skatteförhållande till crypto där.

Någon annan som skulle flytta tillfälligt för att spendera lite bitcoins? Och vart?

1 Like

Hej,

@Zettix

Det finns alltid möjligheter att flytta dina bitcoins ut på en exchange i utlandet, sen “casha” ut dem på ett offshore kontot, där du sedan har vanligt bankkort, eller så anskaffar du ett anonymt BTC card som omväxlar till verklig valuta.

Jag håller mina BTC på en exchange i Schweiz med kopplat bankkonto + kort+ internet bank. Fungerar super!

Mvh Fredrik

Kanske för stunden, men Skatteverket får kontrolluppgifter även från schweiziska banker, så en dag lär du få ett brev från Skatteverket.

Hej BUF;

Det stämmer, svenska skatteverket får kontrolluppgifter om dem öppnar en utredning på en person för skattesmitning tillsammans med ekobrottsmyndigheten, och som i sin tur gör en utredning på personen. Vilket skall rätt mycket till.

Detta avtal har Schweiz skrivit på, att dela information om brottslig / terror aktivitet, dock så är det Olagligt för swissarna att lämna uppgifter om kontot står på ett företag, alltså ett offshorebolag. som ex är reg i Belize, som du styr själv. Men kan inte sitta och gå igenom paragrafer, säger bara den som vill han kan!