Ångerrätten vid köp på internet, KnC Neptune

Köpte en Neptune från KnC i December -13. Betalade med banköverföring.
De har alltid sagt att man har ångerrätt. Man ska bli återbetalad. Och vet många som har gjort det utan problem, inte mer problem än att det tagit tid.
Nu när det kommit mer info om Neptunen så ansökte jag om att ångra mitt köp. Då säger person x att det inte längre är möjligt för den har nått produktionsstadiet. Vilket jag givetvis tycker är bullshit!
Spelar ju ingen roll för mig vilket stadie dem är i!
Efter massa mailande fram och tillbaka med liknande svar tillbaka ifrån X. Så blir det helg (torsdag innan midsommar).

Så kollat upp lite på nätet vad som egentligen gäller. Förutom att de brutit sitt löfte om att kunna ångra köpet så har jag laglig rätt att kunna häva mitt köp.
konsumentverket.se/lagar–re … angerratt/
Finns väl inget som kan påvisa att detta inte skulle kunna gälla Neptunen?

Jag har mailat dem nu under helgen där jag hänvisar till den länken + arn.se
Förhoppningsvis envisar de inte utan går med på att ångra mitt köp.

Dock om de ändå skulle skicka iväg den. Har då två veckor att skicka tillbaka min vara enligt ångerrätten. Men antar att det är det jag får göra. För det finns väl ingen situation där jag kan bli utan mina pengar? De kan väl inte vägra att betala tillbaka?

Vill ju inte hamna i situationen där jag skickar tillbaka minern och blir utan pengar och mining (dvs inkomst).

Tacksam för svar!

Om du inte har frånsagt dig din ångerrätt (skriftligen eller muntligen) så har du enligt lagen om distanshandel rätt till två veckors ångerrätt. Notera dock att du bara har ångerrätt på faktista varor, och bara om dem är i ej använt skick. Du har ingen ångerrätt på tjänster, frakt, adminsitration och liknande såvitt jag vet.

Nej precis. Dock är detta ju en “dator” så det ingår ju där.
Dock så gick man ju med på deras terms and conditions. De är ju annorlunda nu än vad den var när jag beställde.
Nu så ifrånsäger man sig rätten till ångerrätten. Men den ska väl inte gå att förhandlas bort. Om man nu inte typ är ett företag som köper.

Om du inte frånsade dig ångerrätten när du genomförde köpet, och inte därefter vid något senare tillfälle aktivt gjort en handling som frånsäger dig ångerrätten så har du fortfarande kvar ångerrätten. Om du exempelvis svarade på deras mailutskick gällande cloud-mining så finns det en möjlighet att du frånsade dig ångerrätten i samband med dem villkoren.

Har du kvar en kopia på villkoren från datumet då du gjorde beställningen?

Vad jag vet så har jag inte accepterat något från dem. Eller bekräftat något.
Valde inget i deras lurendrejeri cloud hashing.

Grejjen är att min order står som “in progress”. Vilket betyder att den snart skickas.
Det är ju egentligen ingen större fara då jag får ta emot den och skicka tillbaka den antar jag.
Men man är ju inte van vid såna här situationer så man kanske viker ner sig och kör igång istället. Alltså minear.
Som sagt så vill jag inte hamna i en situation där jag varken har miner eller pengar :confused:
Samt om man ska driva detta vidare så kan man väl få rättegångskostnader på hur jävla mkt som helst :frowning:

Hittar dessvärre inget mail där jag har terms and condition från batch 1.

De hänvisar dessvärre i ett mail nu att man handlat som ett företag så därav ska inte konsumentköpslagen gälla.