2st knc jupiter till salu

550-630 gh/s beroende på trimning och pool. Levereras fabriksåterställd.
Hämtas på plats i stockholm mot bitcoins (kurs=köp på fybse.se) eller kontant betalning , skickas ej.

Pris: 65000 styck
Psu kan säljas till för 1000kr
Ring mig på 0702888439 vid intresse.

hmm
När jag kör med denna kalkylatorn
mining.thegenesisblock.com/
och räknar på inköpspris 10000$ ( nu ligger dollarn på ca 6.5kr) och max hash rate( 630gH/s) och 0kr i elektrisitet och shippingcost så får jag ändå att man kommer gå med förlust med ca 6000:- på ett år.

Stämmer det även med dina beräkningar? eller vad skulle jag vinna på att köpa en rigg?

Du har genomskådat mig, jag försöker lura dig genom att sälja dig en jupiter för lite lägre pris än andra som säljer just nu. Det är nog bättre du köper en på blocket för 90000kr.

Skämt å sido, om vi miners räknade med konstant pris på bitcoins när vi gjorde våra inköp skulle det inte säljas några miners. Jag har kört de här ett tag och tjänat bra på dem. Jag räknar med att priset gör som de senaste fyra åren och stiger i takt med svårighetsgraden. Därför vill jag ha loss kapital för att kunna investera vidare.

Mer än så räknar jag inte. Jag är rädd att jag inte kan vara dig mer behjälplig än så i att förutsäga den framtida marknaden.

Om kalkylen baseras på att värdet på bitcoin skall gå upp, då verkar det vara en lättare lösning att i stället köpa bitcoin för samma pengar?

Är det inte tvärtom att svårighetsgraden följer priset, stiger priset är det mer lönsamt med mining = fler startar miners?

jag tycker inte att du försöker luras. Det är klart vad du säljer och till vilket pris. Däremot hade jag svårt att se någon fördel med att köpa riggarna eftersom både risken och insatsen verkar vara väldigt hög.
Lyckas du sälja dem för 65kkr styck så får jag bara grattulera! Du vinner ju inget på att sänka priset förutom att du kanske får dem sålda lite lättare…